Nava Dierna – între proiecte, realizări şi …zvonuri

Educaţia şi formarea iniţială sau pe tot parcursul vieţii contribuie la dezvoltarea economică şi la progres, iar investiţiile în aceste domenii generează cele mai importante câştiguri pentru societate. Realizarea scopului şi a obiectivelor Strategiei de la Lisabona, de a transforma economia Uniunii Europene în cea mai dinamică şi competitivă economie a lumii, implică asigurarea unei educaţii de calitate prin furnizarea de competenţe sau abilităţi cerute de piaţa muncii, prin încurajarea participării la învăţarea continuă, … 

Grupul Şcolar Industrial de Marină din Orşova a înţeles dimensiunea europeană a învăţământului profesional şi tehnic (este şcoală PHARE din 2001, are semnate parteneriate cu şcoli şi academii navale din Europa …) şi încearcă să asigure o bună pregătire a elevilor, lucru evidenţiat prin rezultatele obţinute de-a lungul timpului la Examenele de competenţe profesionale, la Examenele de bacalaureat şi la Olimpiade.

În urma întâlnirilor din cadrul proiectelor EDINNA , Leonardo de Vinci, PLATINA, şcolile de marină din ţară, printre care şi liceul nostru, împreună cu cele din Olanda, Franţa, Germania, Polonia, Austria…, au stabilit sprijinirea reciprocă în activităţile de formare din domeniul navigaţiei fluviale pe apele interioare, navigaţie pe care comunitatea europeană şi-a propus să o relanseze ca alternativă la transportul rutier.

 „Transportul pe Rin asigură 80% din traficul fluvial de mărfuri, iar Dunărea, doar 10%. Evident, Dunărea este sub-exploatată, … Transportul fluvial devine tot mai atractiv pe măsura creşterii preţului energiei. El este mult mai eficient din punct de vedere economic şi al folosirii energiei” – afirmă Scheele Jonathan, director pentru Logistică şi Transporturi în cadrul Direcţiei Generale pentru Transport şi Energie a Comisiei Europene.

Accentul care se pune, în ultimul timp, pe dezvoltarea transportului fluvial în Europa, justifică pregătirea de către şcoală a viitorilor marinari. Instruirea lor practică se realizează pe nava Dierna – un material didactic înainte de toate, sub atenta supraveghere a maistrului instructor, dar şi a personalului navigant. Tot nava este, uneori, scena de desfăşurare a activităţilor educative şi pentru celelalte calificări pregătite de şcoală. Acesta asigură condiţii reale de muncă pentru formarea abilităţilor profesionale indiferent de meseria aleasă.

Toate bune şi frumoase, dar de câteva zile se vehiculează prin oraş ideea că pe nava şcoală Dierna au pus ochii „baronii locali”. Încearcă oare să anuleze strădaniile în formarea elevilor sau nici nu se gândesc la ei şi la profesori? Se face paradă cu dimensiunea europeană a educaţiei doar în campaniile electorale?  …sau este doar un zvon?

Cogito ergo sum!

Istoc Claudia-Ani

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: